Lidé

Robin červinek

Robin Červinek se narodil v Kyjově, kde také se zpěvem začal na ZUŠ. Dále navštěvoval soukromé hodiny u sólisty Národního divadla v Olomouci Davida Szendiucha. V roce 2021 získal magisterský titul na JAMU v Brně ve třídě doc. Zdeňka Šmukaře. Od roku 2020 je také studentem Universität für Musik und darstellende Kunst ve Vídni, kde studuje u prof. Margit Klaushofer. Během studií se zúčastnil několika mezinárodních interpretačních kurzů u světových umělců a pedagogů jako jsou například: Adam Plachetka, Kateřina Kněžíková, Thomas Steinhöfel, Singfried Goritz, Irena Sylya a Amelia Felle

V rámci komorní opery v brněnském divadle na Orlí nastudoval tyto role: Krále v Orfově opeře Chytračka, Básníka v soudobé opeře Neznámá od Daniela Šimka, Hraběte v opeře Il matrimonio segreto od Domenica Cimarosy a Hraběte v Mozartově opeře Figarova svatba. V zámeckém divadle Schönbrunn ve Vídni ztvárnil roli Harlekýna ve Straussově opeře Ariadna na Naxu.

Zúčastnil se také několika mezinárodních soutěží. V roce 2018 se stal absolutním vítězem soutěže Pražský pěvec. Získal 2.cenu na Mezinárodní pěvecké soutěži Antonína Dvořáka v Karlových Varech, z níž si odnesl rovněž velké množství mimořádných cen, jako cenu Jana Lucemburského, cenu Beno Blachuta, cenu Viléma Zítka a cenu Milana Bürgera. K jeho dalším soutěžním úspěchům patří 2. místo na Duškově interpretační soutěži. V květnu 2019 získal 2. místo na soutěži Iuventus Canti. V roce 2021 získal 2. místo na soutěži Iuventus Canti a stal se laureátem mezinárodní soutěže Mikuláše Schneidera-Trnavského. V listopadu 2021 se stal vítězem soutěže Nadace Bohuslava Martinů, kde také získal tři zvláštní ceny.  Od sezony 2021/2022 je členem operního studia Slovenského národního divadla v Bratislavě. Hostuje také v ND v Brně a ND v Ostravě.


Jan Dušek

Jan Dušek (nar. 11. dubna 1985) vystudoval konzervatoř v Teplicích (klavír, skladba). V letech 2004–2009 studoval skladbu na Akademii múzických umění (Hanuš Bartoň), v roce 2012 zde dokončil doktorandské studium téhož oboru. Od roku 2012 působí jako odborný asistent na katedře skladby Hudební fakulty Akademie múzických umění v Praze. Jako klavírista se zúčastnil několika mistrovských kurzů a workshopů (Cyprien Katsaris, Irina Ossipova, Angela Hewitt, Lilit Grygorian, Maria João Pires), své znalosti si rozšířil v letech 2013-14 soukromým studiem hry na klavír ve Vídni u Roberta Lehrbaumera, v roce 2015 v Paříži u Xiao-Mei Zhu a od roku 2016 v Londýně u Gordona Fergus-Thompsona. Získal ceny a čestná uznání v soutěžích (Concertino Praga, Mezinárodní klavírní soutěž B. Smetany, Mezinárodní soutěž Zdeňka Fibicha v interpretaci melodramu). Pravidelně pořizuje nahrávky české hudby pro Český rozhlas, pro který nahrán např. kompletní klavírní dílo Rudolfa Karla. V roce 2015 vydal se sopranistkou Irenou Troupovou CD s kompletní písňovou tvorbou Viktora Ullmanna, v roce 2021 pak společně vydali kompletní písňovou tvorbu Hanse Winterberga. Účinkuje pravidelně na mezinárodních festivalech (Pražské Jaro, Věčná naděje, Junge Kunstler Beyreuth apod.).

V roce 2006 mu byla udělena 1. cena na skladatelské soutěži Generace za skladbu „…již za sedm dnů sešlu na zemi déšť…“ a v roce 2007 na téže soutěži opět 1. cena za skladbu „Gradace pro varhany“. V soutěži NUBERG 2008 získal za skladbu „Chalomot jehudi’im“ Cenu veřejnosti, o rok později obdržel za tutéž skladbu Cenu Gideona Kleina. V roce 2010 byl jeho melodram „Pražský chodec” oceněn 2. cenou v Soutěži pro mladé umělce vyhlašované Městskou částí Praha 1, v téže soutěži pak za klavírní cyklus „Pražské zvony“ získal 3. cenu v roce 2012. Za hudbu k němému filmu „Dítě ghetta“ získal v soutěži NuBERG 2011 Cenu veřejnosti, za hudbu k celovečernímu němému filmu Ost und West pak v následujícím ročníku téže soutěže Cenu mladých. Jeho skladby jsou interpretovány předními sólisty a dirigenty (např. klarinetista Irvin Venyš, flétnistka Monika Štreitová, dirigent Petr Louženský) i komorní soubory a orchestry (např. Nederlands Blazers Ensemble, Holandsko; Epoque kvartet; Orchestr BERG; Pražská komorní filharmonie; Pražský filharmonický sbor ad.).

www.jan-dusek.com


Lucie Hilscherová

Česká mezzosopranistka Lucie Hilscherová hostuje v Národním divadle v Praze, Národním divadle moravskoslezském v Ostravě, Divadle J. K. Tyla v Plzni, Slezském divadle v Opavě, Státním divadle v Košicích a Nationaltheater Mannheim. Jako Háta v Prodané nevěstě se publiku představila také v Tokiu (2010, Tokyo Metropolitan Symphony Orchestra, Suntory Hall, dir. Leoš Svárovský) a v Londýně (2011, BBC Symphony Orchestra, Barbican Hall, dir. Jiří Bělohlávek). Patří mezi vyhledávané koncertní pěvkyně. Její široký repertoár zahrnuje např. Beethovenovu Devátou symfonii a Missu solemnis, Rossiniho Stabat Mater, Mahlerovu Druhou symfonii a Píseň o zemi, Dvořákovo Stabat Mater a Requiem, Verdiho Requiem, Prokofjevova Alexandra Něvského, Janáčkovu Glagolskou mši nebo Stravinského Les Noces. S oblibou se věnuje interpretaci soudobé hudby a je rovněž žádanou interpretkou písňové literatury. Díky citlivému a expresivnímu projevu, hlasové flexibilitě a jazykovým schopnostem si právě v tomto oboru získala značné renomé u nás i v zahraničí. Spolupracovala např. s BBC Symphony Orchestra, London Symphony Orchestra, Tokyo Metropolitan Symphony Orchestra, Bach-Collegium Stuttgart, Radio-Sinfonieorchester Stuttgart des SWR, Českou filharmonií, PKF-Prague Philharmonia, Symfonickým orchestrem hl. města Prahy FOK, Collegiem 1704, Filharmonií Brno ad. Měla čest zpívat pod taktovkou Helmutha Rillinga, Semjony Byčkova, Alexandra Vedernikova, Kazushi Ono, Jana Lathama-Koeniga, Cornelia Meistera, Enrica Dovica, Kaspara Zehndera, Libora Peška, Jiřího Bělohlávka, Tomáše Netopila, Petra Vronského, Petra Fialy, Leoše Svárovského ad. Účinkovala na festivalech Musikfest Stuttgart, Beethovenfest Bonn, Grafenegg Musik-Sommer, Pražské jaro, Velikonoční festival duchovní hudby Brno, Smetanova Litomyšl, Svatováclavský hudební festival, MHF Petra Dvorského Jaroměřice ad. Rodačka z Hranic na Moravě. Absolvovala obor učitelství sólového zpěvu (pod vedením Romany Feiferlíkové), hudební výchovy a psychologie na Pedagogické fakultě Západočeské univerzity v Plzni. Zpěv studovala také u Ursuly Schönhals na Filozofické fakultě Technické univerzity v Chemnitz. Zúčastnila se pěveckých kurzů u Helen Donath, Hedwig Fassbender, Gabriely Beňačkové, Dagmar Peckové nebo Zlatice Livorové. V současné době je studentkou doktorského programu Hudební teorie a pedagogika na Pedagogické fakultě Karlovy univerzity v Praze (disertační práce Duchovní písně s mariánskou tématikou pro hlas a varhany v tvorbě českých skladatelů 20. a 21. století a jejich využití ve výuce zpěvu). V roce 2008 obsadila 1. místo v kategorii píseň na Mezinárodní pěvecké soutěži A. Dvořáka v Karlových Varech a zároveň zde získala Cenu Českého rozhlasu Praha, Cenu Josefa Hercla, Cenu nakladatelství Editio Bärenreiter, Cenu Divadla J. K. Tyla v Plzni a Cenu Miroslava Panského – Sharon Chmel Resch Stipendium. V roce 2009 získala 3. cenu v kategorii koncert na pěvecké soutěži Cantilena Bayreuth a v roce 2012 obdržela 3. cenu na mezinárodní soutěži Musica Sacra v Římě (finálový slavnostní galakoncert z Baziliky SS. XII Apostoli přenášel vatikánský rozhlas a televize).

www.hilscherova.cz/


Jana Hrochová

Mezzosopranistka Jana Hrochová (Wallingerová), rozená Štefáčková, získala první pěvecké zkušenosti v Šumperském dětském sboru. Absolvovala pražskou konzervatoř ve třídě Jarmily Krásové (1993 – 1999). V roce 1998 získala druhou cenu na soutěžní přehlídce konzervatoří České republiky. Od roku 2001 se formou soukromého studia vzdělává u Natálie Romanové. V letech 1997 – 2000 zpívala v Opeře Mozart v Praze. Věnovala se interpretaci staré hudby s Ars Cameralis a folklóru s Muzikou Jara.

Od roku 2000 je sólistkou Opery Národního divadla v Brně, kde ztvárnila roli Carmen (Carmen), Laury (La Gioconda), Káči (Čert a Káča), Rosiny (Lazebník sevillský), Suzuki, (Madama Butterfly), Lišáka (Liška Bystrouška), Varvary (Káťa Kabanová), Feneny (Nabucco), Hänsela (Perníková chaloupka), Niklase (Hoffmannovy povídky) a mnoho dalších. Hostuje také v divadle Freiburg, v Národním divadle Praha, ve Státní opeře Praha, ve Státním divadle Košice, v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě, v Divadle J. K. Tyla v Plzni, v Divadle F. X. Šaldy v Liberci, v Moravském divadle Olomouc a v Městském divadle v Ústí nad Labem. Spolupracuje s předními českými i zahraničními orchestry – BBC Symphony Orchestra, Tokyo Metropolitan Symphony Orchestra, Českou filharmonií, Symfonickým orchestrem hl. m. Prahy FOK, Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu, Filharmonií Brno, Pražskou komorní filharmonií, Janáčkovou filharmonií Ostrava, Filharmonií B. Martinů a významnými dirigenty jakými jsou Jiří Bělohlávek, Serge Baudo, Gerd Albrecht, Manfred Honeck, Ondrej Lenárd, Petr Altrichter, Jakub Hrůša, Leoš Svárovský, Tomáš Hanus, Andrej Borejko, Dennis Russell Davies a další. Koncertuje v zahraničí (Velká Británie, Japonsko, Čína, Španělsko, Mexiko, Řecko, Holandsko, Rakousko, Německo a Itálie).

V roce 2011 zpívala altové sólo v Rekviem Antonína Dvořáka na státním pohřbu Václava Havla. Za rok 2005, 2008 a 2010 jí byla Národním divadlem Brno udělena cena diváka DIVA. V roce 2012 získala širší nominaci na Cenu Thálie za roli Dulcinée v inscenaci Don Quichotte v divadle F. X. Šaldy v Liberci. V roce 2013 získala širší nominaci na Cenu Thálie za roli Hermia v inscenaci Sen noci svatojánské v Národním divadle Brno. V letech 2011 až 2018 natočila 5 CD písní Bohuslava Martinů pro vydavatelství Naxos. V roce 2014 debutovala rolí Carmen v Theater Freiburg. V roce 2016 debutovala na festivalu Proms za doprovodu BBC Symphony Orchestra v londýnské Royal Albert Hall.

www.janahrochova.cz/


Roman Janál

Vystudoval hru na housle na plzeňské konzervatoři a zpěv na Hudební akademii v Sofii. Během studií hostoval na scéně Státní opery v Sofii (Don Giovanni, Eugen Oněgin, Tarquinius v Brittenově Zneuctění Lukrécie). Své první angažmá přijal v Banské Bystrici, odkud přešel do Komorní opery (pozdější Opery Mozart) v Praze. Od roku 1994 hostoval v plzeňské opeře (Piková dáma – Tomskij, Faust a Markétka – Valentin, Don Giovanni, Fidelio – Don Pizarro, Enrico Asthon – Lucia di Lammermoor). V roce 1995 se po úspěšném debutu s rolí Guglielma v Così fan tutte a Figara v Lazebníku sevillském stal sólistou Státní opery Praha. Od roku 1997 se stal sólistou Národního divadla, kde nastudoval mnoho rolí domácího i světového repertoáru, např. Grégoria v Romeovi a Julii, Figara v Lazebníku sevillském, Escamilla v Carmen, Alexandra v Martinů komické aktovce Dvakrát Alexandr, Dona Giovanniho, Hraběte Almavivu ve Figarově svatbě, Silvia v Komediantech, Germonta v Traviatě, Tomše v Hubičce, Kalinu v Tajemství, Vladislava v Daliborovi, Voka v Čertově stěna, Bohuše v Jakobínu, Absalona z opery Pád Arkuna Z. Fibicha, Veselčaka v operním pamfletu Orango D. Šostakoviče, Ščelkalova z opery Boris Godunov M. P. Musorgského či Carla Gérarda v Giordanově opeře Andrea Chénier. S Národním divadlem a Státní operou Praha absolvoval řadu zahraničních zájezdů. Na zájezdě opery ND do Španělska (Madrid – Teatro Real) vystoupil v Janáčkově opeře Osud (role Vervy) v inscenaci R. Wilsona. Představil se na festivalech Dny B. Martinů v Londýně s J. Bělohlávkem a orchestrem BBC, Europalia Brusel, Festival B. Martinů v Amsterdamu za vedení Ch. Hoogwooda, Bratislavské hudební slavnosti, Pražské jaro, Smetanova Litomyšl, Mezinárodní hudební festival v Českém Krumlově, Janáčkův máj, Svatováclavské slavnosti, Dvořákův podzim, Festival Pontes, Česko-saský festival, Concertus Moraviae (MHF), na koncertech Roku České Hudby – České sny, na festivalech ve Francii, Itálií a v Německu, dvakrát na festivalu soudobé hudby v Bostonu, na koncertních turné v Austrálii, Koreji, Japonsku, Francii a na operních festivalech v San Remu, Ravenně ad. Spolupracuje s dirigenty a orchestry, jako jsou C. Richter, J. Fiore, H. Griffiths, J. Latham Koenig, J. Bělohlávek, O. Lenárd, G. Albrecht, FOK, Česká filharmonie, SOČR, PKF, Virtuosi di Praga, Talichův komorní orchestr ad.  Jeho diskografie zahrnuje CD – Operní recitál (SOČR, dir. O. Kukal, Radioservis), Gypsy Melodies (klavír – K. Košárek, Supraphon), opery Bohuslava Martinů Slzy nože a Hlas lesa, Dvořákovy Tvrdé palice (Supraphon)a Vandu (Orfeo), Janáčkovy Výlety páně Broučkovy (Orchestr BBC, J. Bělohlávek, Deutsche Grammophon 2008), Operní gala (spolu s D. Peckovou, Supraphon), Rybovu Českou mši vánoční (Multisonic), Krčkovo Ten, který jest a Vaňhalovy Duchovní árie (ArcoDiva). Od roku 1994 spolupracuje také s Českým rozhlasem, kde natočil své první CD operních árií a řadu písňových cyklů současných českých autorů (J. Teml, J. Krček, O. Kukal, Z. Lukáše, P. Ebena, K. Pexidr, J. Klusák, Z. Šesták, L. Hurník, J. Pavlica, L. Sluka, J. Hanuš, Z. Zahradník, J. Filas ). Z klasických autorů: W. A. Mozart – Highlights from Don Giovanni and Die Zauberflöte, orch. Virtuosi di Praga, agentura Lupulus, A. Dvořák: Te Deum, SOČR, dir. V. Válek, Clarton a A. Dvořák: Cigánské melodie, Clarton aj.). Spolupráce s Českou televizí dala vzniknout filmovým verzím oper Josefa Berga Návrat Odysseův do vlasti a Evropská turistika a Bohuslava Martinů Slzy nože a Hlas lesa. V roce 1995 se stal absolutním vítězem mezinárodní pěvecké soutěže Antonína Dvořáka v Karlových Varech. Je čestným členem Mezinárodního pěveckého centra A. Dvořáka. Jako pěvecký pedagog působil na Pražské konzervatoři, na HAMU v Praze a Mezinárodní konzervatoři v Praze. Za roli Polluxe v inscenaci Rameauvy opery Castor a Pollux v Národním divadle získal Ceny Thálie za rok 1999.

www.romanjanal.com


Karel Košárek

Karel Košárek vystudoval konzervatoř v Kroměříži a Akademii múzických umění v Praze. Svá studia zakončil v USA (SMU Dallas), kde získal diplom Artist Certificate a titul Master in Music. Karel Košárek obdržel ceny na mnoha mezinárodních soutěžích, je laureátem soutěže Walter Naumburg v New Yorku (1997).

Recitály v uplynulých sezónách v New Yorku, Dallasu, Palm Beach, Calgary, Tel Avivu, Petrohradu a Bangkoku, stejně jako koncertní vystoupení v Evropě a Japonsku dokumentují jeho mezinárodní umělecké aktivity. Vystupoval rovněž na mezinárodních hudebních festivalech a spolupracoval s předními orchestry, mezi které patří Česká filharmonie, Pražská komorní filharmonie, Symfonický orchestr FOK, Nagoya Philharmonic Orchestra, St. Petersburg Chamber Orchestra, Sinfonietta Cracovia, Klaipeda Chamber Orchestra.

Košárkovy nahrávky vydaly společnosti Supraphon, Hyperion, Etcetera, Naxos, Navona records a Radioservis. Jeho první sólová nahrávka obsahovala skladby B. Smetany, B. Martinů, S. Barbera a G. Gershwina. V roce 2005 nahrál spolu s uznávaným českým barytonistou Romanem Janálem CD Cigánské melodie – písňový recitál pro Supraphon. Ve spolupráci s houslistou Bohuslavem Matouškem a Českou filharmonií řízenou Christopherem Hogwoodem nahrál CD s koncertantními skladbami Bohuslava Martinů (vydal Hyperion). Jeho nejnovějšími nahrávkami jsou sólový recitál z klavírních skladeb B. Martinů pro Supraphon, (CD obsahuje několik skladeb nahraných ve světové premiéře,) Koncerty pro klavír a orchestr F.X.Duška s Pražským komorním orchestrem (Etcetera records). Na podzim 2017 vydal Supraphon CD s komorní hudbou pro klavír a smyčce Petra Ebena, které Košárek nahrál s kvartetem B. Martinů.

V roce 2009 měl recitál v cyklu Světová klavírní tvorba, doprovázel Magdalenu Koženou v USA (New York, Washington, Atlanta, San Francisco). V květnu 2010 provedl se Škampovým kvartetem na Pražském jaru Šostakovičovův Klavírní kvintet g-moll a vystoupil na festivalu Janáčkův máj v Ostravě. V lednu 2011 hrál 3. klavírní koncert d-moll S. Rachmaninova se Symfonickým orchestrem FOK za řízení Zdeňka Mácala. V sezóně 2011-12 se mj. představil jako sólista na abonentních koncertech České filharmonie /klavírní koncert B.Brittena/, Moravské filharmonie Olomouc /Gershwin, Bernstein/, Orchestru Litevské národní opery. S Pražskou komorní filharmonií vystoupil na festivalu Janáčkův máj /J.Francaix/ a s Brněnskou filharmonií na Festivalu Špilberk /Gershwin/. V září 2012 na festivalu Musica Holešov provedl s Pražskou komorní filharmonií premiéru klavírního koncertu Aleše Březiny „Falling Leaves“. V sezóně 2013-14 účinkoval mj. na festivalu Resonanzen ve švýcarském Sv.Mořici a s Baborák Ensemble na Pražském jaru. Spolupracuje také se zpěvačkou a herečkou Soňou Červenou, se kterou vystoupil na festivalu Janáčkův máj, s Filharmonií Hradec Králové nebo na festivalu Zlátá Praha.


Jana Sibera

Sólistka opery Národního divadla v Praze Jana Sibera patří k nejvyhledávanějším interpretkám lyricko-koloraturního oboru u nás. Vystudovala Pražskou státní konzervatoř a Hudební akademii múzických umění v Praze.

Pravidelně vystupuje v rolích Violetta (Traviata), Suzanna (Figarova svatba), Gilda (Rigoletto),Donna Anna (Don Giovanni), Lucia di Lammermoor, Julie (Romeo a Julie), Ofelie (Hamlet),Liška Bystrouška, Terinka  (Jakobín), Blaženka (Tajemství), Mařenka (Prodaná nevěsta), Michaela (Carmen), Marie (Dcera pluku) a mnoho dalších.

Je stálým hostem Národního divadla moravskoslezského v Ostravě. Dvakrát byla nominována na cenu Thálie, za roli Ofélie a Violetty. Roli Ofélie úspěšně ztvárnila v opeře v Göteborgu ve Švédsku. Spolupracuje se všemi významnými orchestry v České republice a absolvovala několik turné po Japonsku , Koreji a Číně. Jana Sibera se stala jediným hostem na profilovém CD Jonase Kaufmanna pro firmu Decca.


Bohumír Stehlík

Bohumír Stehlík  je jeden z předních klavíristů mladší generace. Vyniká svou instrumentální zručností a neobvyklou hudební vyjadřovací schopností. Vystupuje sólově i na koncertech komorní hudby u nás i ve světě.

Vystudoval pražské Gymnázium Jana Nerudy s hudebním zaměřením v klavírní třídě profesorky Iriny Kondratěnko. Po roce na Akademii múzických umění v Praze zamířil r. 2011 do Švédska, kde studoval až do roku 2016 na jedné z nejprestižnějších skandinávských hudebních škol – Hudebním institutu Edsberg pod Royal College of Music ve Stockholmu pod vedením profesora Matse Widlunda. Bohumír je laureátem řady klavírních soutěží (např. Ljunggrenska tävlingen – 1. cena, Stockholm International Music Competition – 2. cena, Concertino Praga – 1. cena, Virtuosi per Musica di Pianoforte – 1. cena ad.). Byl oceněn rovněž mnoha stipendii, například stipendiem Yamaha, či každoročně prestižním  stipendiem švédské královské akademie za sólo, komorní hudbu a klavírní doprovod. S komorním souborem Duo du Rêve s flétnistkou Janou Jarkovskou obdržel řadu ocenění v soutěžích komorní hudby (ProMusicis France Award – vítěz, „Salieri-Zinetti“ International Chamber Music Competition – 3. cena, ISA Open Awards – vítěz, Val Tidone International Chamber Music Competition – 1. cena). S Janou Jarkovskou rovněž natočil několik společných CD. Mimo Dua du Rêve pravidelně vystupuje s houslistkou Markétou Janouškovou a je členem mezinárodního souboru Ensemble D’Accord.

Kromě koncertní činnosti spolupracuje s Českým rozhlasem, dále působí v produkcích festivalu Povaleč a festivalu komorní hudby „D’Accord, das Klassikfestival“ v Německu. Působil také jako vyučující na hudební akademii Ingesund při universitě Karlstad ve Švédsku a od října 2016 vyučuje na Janáčkově Akademii múzických umění v Brně. Bohumír je hlavním varhaníkem chrámu Jména Panny Marie ve Křtinách.

www.bohumirstehlik.com


Vojtěch Šembera

Barytonista a skladatel Vojtěch Šembera studoval zpěv na Janáčkově akademii múzických umění v Brně u Jaromíra Novotného a Ireny Troupové, kompozici u Ivo Medka a Martina Smolky. Krátce studoval také na Královské konzervatoři v nizozemském Den Haagu, kde navštěvoval hodiny kompozice s Cornelisem de Bondtem, Calliope Tsoupaki a Janem van de Putte a dále se zdokonaloval ve zpěvu pod vedením Noa Frenkel. Zúčastnil se vybraných interpretačních kurzů v zahraničí (např. VENI Academy, vocal masterclass EMA) a pěveckých mistrovských kurzů s Antoniem Carangelem a s Kateřinou Kněžíkovou. Ve své pěvecké praxi se zaměřuje zejména na interpretaci soudobé hudby a na písňový repertoár. Jeho skladatelská činnost pak směřuje převážně k vokální tvorbě a ke grafickým partiturám.

V letech 2013 a 2014 byl oceněn čestným uznáním na mezinárodní skladatelské soutěži GENERACE a v roce 2015 mu bylo uděleno 2. místo na Mezinárodní pěvecké soutěži Antonína Dvořáka v kategorii Operní naděje. V roce 2017 obdržel 2. místo na Duškově pěvecké soutěži, ocenění The President of the EMA prize a 3. místo na Mezinárodní pěvecké soutěži Antonína Dvořáka v kategorii Junior a Píseň.

V průběhu studií na JAMU účinkoval v několika inscenacích Komorní opery JAMU (M. Hába: Malý princ – Král, Had; W. A. Mozart: Kouzelná flétna – Papageno; C. Orff: Chytračka – Muž s mezkem). Na profesionální operní scéně debutoval ve Slezském divadle Opava (A. Dvořák: Rusalka – Lovec) a vystupoval také v Divadle Jana Kajetána Tyla v Plzni (A. Thomas: Hamlet – Horatio). Ve své koncertní činnosti účinkoval např. s Karlovarským symfonickým orchestrem (C. Orff: Carmina Burana – Baryton; J. S. Bach: Janovy pašije – Bass; A. Dvořák: Biblické písně – Baryton), s Orchestrem Národního divadla (D. Matej: KyAriAe – Baryton), Severočeskou filharmonií Teplice (W. A. Mozart: Figarova svatba – Hrabě Almaviva) a dalšími. Ve spolupráci se souborem Ensemble 18+ ztvárnil jednu z hlavních rolí v obnovené premiéře singspielu Josepha Barty Dobrá rada dobrá. S Filharmonií Brno a se Západočeským symfonickým orchestrem Mariánské Lázně uvedl svoji skladbu pro baryton a orchestr Filoktétés. Společně s Leošem Svárovským
a Symfonickým orchestrem českého rozhlasu pořídil nahrávku Biblických písní Antonína Dvořáka. Na poli soudobé hudby vystupoval např. se soubory VENI ensemble, Mirror ensemble, na festivalu Dny nové opery Ostrava (A. Hába: Přijď království Tvé – Kristus, Písmák; D. Lo: A Woman Such as Myself – Muž; J. Cage: Songbooks – Solo Voice), nebo s Orchestrem BERG (L. Lim: Tongue of the Invisible). Během ročního studijního pobytu v Nizozemsku spolupracoval s Orkest de Ereprijs v rámci projektu Young Composers Meeting a vystupoval na festivalu Dag in de Branding (M. Artaç: Zizos). Pravidelně spolupracuje s festivalem Setkávání nové hudby Plus. Svým projektem Hlas utopený v oceánu ticha, kterého se doposud zúčastnili skladatelé z více než 10 zemí světa, přispívá k rozšíření repertoáru pro sólový hlas.

www.vojtechsembera.com


Milan Lukáš Šnajdr

Studoval Vyšší odbornou školu hereckou v Praze, obor herectví a moderování. Mezi lety 2009–2014 studoval popový a rockový zpěv, 2014–2015 následovalo studium jazzového zpěvu u Venuše Dvořákové-Zaoralové a 2015–2019 vše zakončilo studium operetního a muzikálového zpěvu.
V letech 2013 až 2015 byl umělecký šéf souboru Free Time v plzeňském divadle Dialog. Podílel se na mnoha projektech ve společnosti Media Flash jako vedoucí audiovizuálního oddělení. Aktuálně se věnuje režii a scenáristice na soukromých projektech po celé České republice. Úzce spolupracuje s pražským divadlem APROPO a od roku 2020 je ředitelem a uměleckým šéfem divadelní společnosti MASCHERA. Od roku 2022 pracuje jako produkční hudebního a divadelního Klubu Klamovka, DDM Hl. m. Prahy.

Pro Lieder Company zajišťuje produkční práce, má na starosti propagaci, technicky připravuje koncerty a především je spoluzakladatelem spolku.


Irena Troupová

Přední česká sopranistka Irena Troupová si vydobyla mezinárodní renomé nejprve na poli historicky poučené interpretace staré hudby, jíž se začala intenzivně věnovat již během studia hudební vědy na Karlově univerzitě. Zpěv studovala u Terezie Blumové v Praze, později u M. Corelli v Berlíně. Ze spolupráce se souborem Musica Antiqua Praha pod vedením Pavla Klikara vzešel velký počet nahrávek a mimořádně úspěšné koncerty doma i v zahraničí. V té době se zrodil i zájem o hudbu soudobou, spolupracovala např. s Petrem Ebenem, Svatoplukem Havelkou a dalšími. Po studiích působila především v Německu a brzy se stala vyhledávanou sólistkou i v dalších zemích (Anglie, Itálie, Dánsko, Švédsko, Francie, Švýcarsko, Polsko). Koncertovala s celou řadou souborů (mj. Orpheon Consort, Johann-Rosenmüller-Ensemble, Schütz-Akademie, Capella Sagittariana, Dresdener Barockorchester, Lautten-Compagney, Kijivskaja Kamerata) a dirigentů (např. Howard Arman, Joshua Rifkin, Frieder Bernius, Thomas Hengelbrock, Florian Heyerick, Vojtěch Spurný). Z této spolupráce vznikla celá řada hudebních nahrávek. Pravidelně vystupovala v koncertních řadách Státní opery v Berlíně a Berlínského symfonického orchestru. Mezi nejzajímavější operní produkce, na kterých se v době svého německého působení podílela, patří Monteverdiho Orfeo pod vedením Joshui Rifkina v Basileji, Freiburgu a Mulhouse (postavy Musica a Proserpina), dále novodobá premiéra opery Arminius H. I. F. Bibera v Salzburgu (následně vydané na CD), ale i Le malade imaginaire M.-A. Charpentiera a J.-B. Lullyho v Berlíně.

Irena Troupová je častým hostem mezinárodních hudebních festivalů jako např. Tage der alten Musik HernePražské jaroFestival de musique baroque CaenHolland-festival oudemuziek UtrechtBach-Festival SumyConcenturs Moraviae a dalších.

K projektům staré hudby posledních let patřily programy ve spolupráci s Komickou operou (Berlín), německým rozhlasem NDR (Norddeutscher Rundfunk) a belgickým dirigentem Florianem Heyerikem (Salto vocale – průřez operami G. Ph. Telemanna), s Musicou Floreou (operní projekty – Ch. W. Gluck: La Danza, G. F. Händel: Terpsicore), ansámblem Tourbillon, Barbarou M. Willi, Jaroslavem Tůmou, Monikou Knoblochovou, Petrou Matějovou a dalšími. V současné době spolupracuje především s mezinárodním souborem Orpheon, se kterým absolvovala koncerty ve Španělsku, Rakousku a Francii a nahrála CD Marin Marais and his friends. Se členy Staatskapelle Berlin uvedla pozoruhodný projekt spojující hudební řeč baroka a moderny Musik im Dialog – Claudio Monteverdi und Luciano Berio v koncertním cyklu Státní opery v Berlíně, na který následně navázal program Bach – reloaded z děl J. S. Bacha.

Irena Troupová svůj záběr postupně rozšířila o romantickou a moderní písňovou i operní tvorbu. S písněmi německého a francouzského romantismu vystoupila několikrát v koncertních řadách FOK a České filharmonie (Rané písně G. Mahlera). Mimo jiné také uvedla orchestrální písně Chalomot yehudi‘im J. Duška s Orchestrem BERG pro EBU a písně Miloše Štědroně pro Český rozhlas.

V poslední době se výrazněji věnuje hudbě 20. a 21. století; pro Arco Diva nahrála operu Bohuslava Martinů Le jour de bonté (Den dobročinnosti). Uvedla díla Marka Kopelenta (Singspiel Musica, kantátu Agnus Dei na Pražském jaru 2012) – s Pražskou komorní filharmonií pod vedením Jakuba Hrůši se podílela na premiéře jeho skladby Pozdní sběr. Věnuje se též odkazu meziválečných autorů – V. Ullmann, E. Schulhoff, N. von Hannenheim, Ph. Herschkowitsch, s jejichž skladbami vystoupila na mezinárodních pódiích a z nichž některé nahrála pro Český rozhlas a Deutschlandfunk. Irena Troupová je též vyhledávanou lektorkou staré hudby, vyučuje na JAMU a Masarykově univerzitě v Brně, na kurzech v Čechách i zahraničí.

Irena Troupová je spoluzakladatelkou spolku Lieder Company.

www.troupova.com