Přeskočit na obsah
Načítám Koncerty

« Všechny Koncerty

  • koncert již proběhl.

Benefiční koncert pro SIRIRI

TROUPOVÁ & HROCHOVÁ & ŠEMBERA & JANÁL & STEHLÍK

Říká se, že hudba léčí. Bereme toto úsloví doslovně a snažíme se hudbou pomáhat tam, kde se pomoci obvykle nedostává. Stejně jako vloni tedy vstupujeme ve spolupráci se společností Salsita s.r.o. do nového roku benefičním koncertem. Tentokrát jsme navázali spolupráci s organizací SIRIRI o.p.s., která intenzivně pomáhá ve Středoafrické republice. Více se dočtete níže.

Na koncertě vystoupí bez nároku na honorář sopranistka Irena Troupová, mezzosopranistka Jana Hrochová, barytonisté Roman Janál a Vojtěch Šembera, a klavíristé Bohumír Stehlík a Jan Dušek.

Večerem vás provedou Jana Trojanová a Milan Lukáš Šnajdr.

Celé vybrané vstupné bude věnováno organizaci SIRIRI o.p.s. na podporu dialyzačního centra v Bangui vedeného lékařem Cédricem Ouanekponem, který se koncertu osobně zúčastní.

V průběhu koncertu bude rovněž uvedena premiéra krátkého dokumentárního filmu Léčba i naděje v srdci Afriky o tomto lékaři.

IMG 20221227 WA0003

28 / 1 od 18:00

Salsita Club, Praha – Smíchov

KOUPIT VSTUPENKY

Zvolte hodnotu vstupenky dle Vašich možností. V případě, že chcete zakoupit vstupenku v jiné výši, prosíme, kontaktujte nás na vstupenky@liedercompany.cz. Děkujeme.

Prodej vstupenek zajišťuje

BOOM Events logo black

Komu pomáháme?

SIRIRI, o.p.s

SIRIRI je česká nezisková organizace, která pomáhá Středoafričanům postavit se na vlastní nohy.

Naším posláním je rozvojová pomoc „dárcovským sirotkům“ – tedy chudým zemím ležícím mimo zájmy ostatních organizací i oficiální pomoci, které se však bez pomoci „zvenčí“ neobejdou. Osvěta a výchova k „rozvojovému přemýšlení“ a vědomí spoluzodpovědnosti za situaci v Africe.

Realizujeme projekty udržitelného rozvoje ve Středoafrické republice (SAR) ve spolupráci se spolehlivou partnerskou organizací na místě (janovskou provincií bosých karmelitánů). Hlavním cílem všech projektů SIRIRI o.p.s. je výsledná nezávislost obyvatel SAR na pomoci zvenčí – „pomáhat postavit se na vlastní nohy“. SIRIRI se snaží o rozkvět vlastního lidského i přírodního potenciálu SAR.

Zdravé ledviny jako splněné vánoční přání

Je Boží hod vánoční a do svátečního dne mi zvoní mobil. Hovor přes WhatsApp z neznámého čísla s předvolbou Středoafrické republiky. Ne, opravdu, nebudu řešit práci ještě o Vánocích! Píšu tedy jen suchou odpověď, že jsou svátky a co že to dotyčný potřebuje. Přichází mi odpověď: „Dobrý den, moc se omlouvám, že vás ruším zrovna o Vánocích. Lékař Cédric mi na vás dal číslo. Chtěl jsem vám jen osobně poděkovat, že díky vaší organizaci můžeme trávit Vánoce celá rodina pohromadě. Náš syn Josué by tu jinak už nebyl. Děkujeme a přejeme krásné Vánoce!“ Dojetí střídá úžas. Je to trochu jako z toho biblického příběhu, kdy se jeden z deseti malomocných vrátí, aby Ježíšovi poděkoval za uzdravení. A tak tiše děkuji Pánu Bohu. A kdo je Josué? Student na gymnáziu v Bangui, kde učí také jeho tatínek. Je mu teď 19 let. Když se tenhle příběh stal, bylo mu čerstvě 18. Necítil se dobře, zanedlouho se z toho vyklubala malárie. Rodiče pro něj udělali všechno, co bylo v jejich silách – včetně lékařské péče. Nemoc měla ale hodně silný, až děsivý průběh. Po pár dnech mladíkovi selhaly ledviny. Jedinou šancí na přežití se stala možnost krevní dialýzy.

Příběhy, které mohou pokračovat

Naštěstí už rok funguje v Bangui nová klinika v čele s mladým lékařem Cédricem Ouanekponem, který se na Josuého chodil na vedlejší pavilon pediatrie pravidelně dívat. Rodina bohužel už neměla prostředky na pokrytí nutných osmi seancí hemodialýzy. Podobné případy se jen málokdy stanou chronickými. Jedna seance vyjde na 20 tisíc středoafrických franků (750 Kč). Taková léčba tedy odpovídá více než jednomu měsíčnímu platu obyčejného učitele v Bangui. SIRIRI ale může podobné případy financovat, a umožnit tak léčení tam, kde by z finančních důvodů nebylo možné… a zachránit tak životy těm, kteří by jinak na péči nedosáhli a zbytečně by museli zemřít. A tak jsme pomohli i v tomto případě. Josué bude příští rok maturovat. Rád by se stal účetním anebo možná právě lékařem, když vidí, kolik dobra to může přinést!

Převzato z Katolického týdeníku čí. 45/2023

Autor textu: Jana Škubalová, SIRIRI, o.p.s.

logo barevne pruhledne
salsita

Program:

Písně, árie a dueta Antonína Dvořáka, Bedřicha Smetany, Wolfganga Amadea Mozarta a dalších

Účinkující:

Irena Troupová – soprán
Irena_Troupova

Přední česká sopranistka Irena Troupová si vydobyla mezinárodní renomé nejprve na poli historicky poučené interpretace staré hudby, jíž se začala intenzivně věnovat již během studia hudební vědy na Karlově univerzitě. Zpěv studovala u Terezie Blumové v Praze, později u M. Corelli v Berlíně. Ze spolupráce se souborem Musica Antiqua Praha pod vedením Pavla Klikara vzešel velký počet nahrávek a mimořádně úspěšné koncerty doma i v zahraničí. V té době se zrodil i zájem o hudbu soudobou, spolupracovala např. s Petrem Ebenem, Svatoplukem Havelkou a dalšími. Po studiích působila především v Německu a brzy se stala vyhledávanou sólistkou i v dalších zemích (Anglie, Itálie, Dánsko, Švédsko, Francie, Švýcarsko, Polsko). Koncertovala s celou řadou souborů (mj. Orpheon Consort, Johann-Rosenmüller-Ensemble, Schütz-Akademie, Capella Sagittariana, Dresdener Barockorchester, Lautten-Compagney, Kijivskaja Kamerata) a dirigentů (např. Howard Arman, Joshua Rifkin, Frieder Bernius, Thomas Hengelbrock, Florian Heyerick, Vojtěch Spurný). Z této spolupráce vznikla celá řada hudebních nahrávek. Pravidelně vystupovala v koncertních řadách Státní opery v Berlíně a Berlínského symfonického orchestru. Mezi nejzajímavější operní produkce, na kterých se v době svého německého působení podílela, patří Monteverdiho Orfeo pod vedením Joshui Rifkina v Basileji, Freiburgu a Mulhouse (postavy Musica a Proserpina), dále novodobá premiéra opery Arminius H. I. F. Bibera v Salzburgu (následně vydané na CD), ale i Le malade imaginaire M.-A. Charpentiera a J.-B. Lullyho v Berlíně.

Irena Troupová je častým hostem mezinárodních hudebních festivalů jako např. Tage der alten Musik HernePražské jaroFestival de musique baroque CaenHolland-festival oudemuziek UtrechtBach-Festival SumyConcenturs Moraviae a dalších.

K projektům staré hudby posledních let patřily programy ve spolupráci s Komickou operou (Berlín), německým rozhlasem NDR (Norddeutscher Rundfunk) a belgickým dirigentem Florianem Heyerikem (Salto vocale – průřez operami G. Ph. Telemanna), s Musicou Floreou (operní projekty – Ch. W. Gluck: La Danza, G. F. Händel: Terpsicore), ansámblem Tourbillon, Barbarou M. Willi, Jaroslavem Tůmou, Monikou Knoblochovou, Petrou Matějovou a dalšími. V současné době spolupracuje především s mezinárodním souborem Orpheon, se kterým absolvovala koncerty ve Španělsku, Rakousku a Francii a nahrála CD Marin Marais and his friends. Se členy Staatskapelle Berlin uvedla pozoruhodný projekt spojující hudební řeč baroka a moderny Musik im Dialog – Claudio Monteverdi und Luciano Berio v koncertním cyklu Státní opery v Berlíně, na který následně navázal program Bach – reloaded z děl J. S. Bacha.

Irena Troupová svůj záběr postupně rozšířila o romantickou a moderní písňovou i operní tvorbu. S písněmi německého a francouzského romantismu vystoupila několikrát v koncertních řadách FOK a České filharmonie (Rané písně G. Mahlera). Mimo jiné také uvedla orchestrální písně Chalomot yehudi‘im J. Duška s Orchestrem BERG pro EBU a písně Miloše Štědroně pro Český rozhlas.

V poslední době se výrazněji věnuje hudbě 20. a 21. století; pro Arco Diva nahrála operu Bohuslava Martinů Le jour de bonté (Den dobročinnosti). Uvedla díla Marka Kopelenta (Singspiel Musica, kantátu Agnus Dei na Pražském jaru 2012) – s Pražskou komorní filharmonií pod vedením Jakuba Hrůši se podílela na premiéře jeho skladby Pozdní sběr. Věnuje se též odkazu meziválečných autorů – V. Ullmann, E. Schulhoff, N. von Hannenheim, Ph. Herschkowitsch, s jejichž skladbami vystoupila na mezinárodních pódiích a z nichž některé nahrála pro Český rozhlas a Deutschlandfunk. Irena Troupová je též vyhledávanou lektorkou staré hudby, vyučuje na JAMU a Masarykově univerzitě v Brně, na kurzech v Čechách i zahraničí.

Irena Troupová je spoluzakladatelkou Lieder Company Prague.

https://www.troupova.com

Jana Hrochová – mezzosoprán
0LB9835 Edit

Mezzosopranistka Jana Hrochová (Wallingerová), rozená Štefáčková, získala první pěvecké zkušenosti v Šumperském dětském sboru. Absolvovala pražskou konzervatoř ve třídě Jarmily Krásové (1993 – 1999). V roce 1998 získala druhou cenu na soutěžní přehlídce konzervatoří České republiky. Od roku 2001 se formou soukromého studia vzdělává u Natálie Romanové. V letech 1997 – 2000 zpívala v Opeře Mozart v Praze. Věnovala se interpretaci staré hudby s Ars Cameralis a folklóru s Muzikou Jara.

Od roku 2000 je sólistkou Opery Národního divadla v Brně, kde ztvárnila roli Carmen (Carmen), Laury (La Gioconda), Káči (Čert a Káča), Rosiny (Lazebník sevillský), Suzuki, (Madama Butterfly), Lišáka (Liška Bystrouška), Varvary (Káťa Kabanová), Feneny (Nabucco), Hänsela (Perníková chaloupka), Niklase (Hoffmannovy povídky) a mnoho dalších. Hostuje také v divadle Freiburg, v Národním divadle Praha, ve Státní opeře Praha, ve Státním divadle Košice, v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě, v Divadle J. K. Tyla v Plzni, v Divadle F. X. Šaldy v Liberci, v Moravském divadle Olomouc a v Městském divadle v Ústí nad Labem. Spolupracuje s předními českými i zahraničními orchestry – BBC Symphony Orchestra, Tokyo Metropolitan Symphony Orchestra, Českou filharmonií, Symfonickým orchestrem hl. m. Prahy FOK, Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu, Filharmonií Brno, Pražskou komorní filharmonií, Janáčkovou filharmonií Ostrava, Filharmonií B. Martinů a významnými dirigenty jakými jsou Jiří Bělohlávek, Serge Baudo, Gerd Albrecht, Manfred Honeck, Ondrej Lenárd, Petr Altrichter, Jakub Hrůša, Leoš Svárovský, Tomáš Hanus, Andrej Borejko, Dennis Russell Davies a další. Koncertuje v zahraničí (Velká Británie, Japonsko, Čína, Španělsko, Mexiko, Řecko, Holandsko, Rakousko, Německo a Itálie).

V roce 2011 zpívala altové sólo v Rekviem Antonína Dvořáka na státním pohřbu Václava Havla. Za rok 2005, 2008 a 2010 jí byla Národním divadlem Brno udělena cena diváka DIVA. V roce 2012 získala širší nominaci na Cenu Thálie za roli Dulcinée v inscenaci Don Quichotte v divadle F. X. Šaldy v Liberci. V roce 2013 získala širší nominaci na Cenu Thálie za roli Hermia v inscenaci Sen noci svatojánské v Národním divadle Brno. V letech 2011 až 2018 natočila 5 CD písní Bohuslava Martinů pro vydavatelství Naxos. V roce 2014 debutovala rolí Carmen v Theater Freiburg. V roce 2016 debutovala na festivalu Proms za doprovodu BBC Symphony Orchestra v londýnské Royal Albert Hall.

www.janahrochova.cz/

Roman Janál – baryton
Roman_Janal

Roman Janál vystudoval hru na housle na plzeňské konzervatoři a zpěv na Hudební akademii v Sofii. Během studií hostoval na scéně Státní opery v Sofii (Don Giovanni, Eugen Oněgin, Tarquinius v Brittenově Zneuctění Lukrécie). Své první angažmá přijal v Banské Bystrici, odkud přešel do Komorní opery (pozdější Opery Mozart) v Praze. Od roku 1994 hostoval v plzeňské opeře (Piková dáma – Tomskij, Faust a Markétka – Valentin, Don Giovanni, Fidelio – Don Pizarro, Enrico Asthon – Lucia di Lammermoor). V roce 1995 se po úspěšném debutu s rolí Guglielma v Così fan tutte a Figara v Lazebníku sevillském stal sólistou Státní opery Praha. Od roku 1997 se stal sólistou Národního divadla, kde nastudoval mnoho rolí domácího i světového repertoáru, např. Grégoria v Romeovi a Julii, Figara v Lazebníku sevillském, Escamilla v Carmen, Alexandra v Martinů komické aktovce Dvakrát Alexandr, Dona Giovanniho, Hraběte Almavivu ve Figarově svatbě, Silvia v Komediantech, Germonta v Traviatě, Tomše v Hubičce, Kalinu v Tajemství, Vladislava v Daliborovi, Voka v Čertově stěna, Bohuše v Jakobínu, Absalona z opery Pád Arkuna Z. Fibicha, Veselčaka v operním pamfletu Orango D. Šostakoviče, Ščelkalova z opery Boris Godunov M. P. Musorgského či Carla Gérarda v Giordanově opeře Andrea Chénier. S Národním divadlem a Státní operou Praha absolvoval řadu zahraničních zájezdů. Na zájezdě opery ND do Španělska (Madrid – Teatro Real) vystoupil v Janáčkově opeře Osud (role Vervy) v inscenaci R. Wilsona. Představil se na festivalech Dny B. Martinů v Londýně s J. Bělohlávkem a orchestrem BBC, Europalia Brusel, Festival B. Martinů v Amsterdamu za vedení Ch. Hoogwooda, Bratislavské hudební slavnosti, Pražské jaro, Smetanova Litomyšl, Mezinárodní hudební festival v Českém Krumlově, Janáčkův máj, Svatováclavské slavnosti, Dvořákův podzim, Festival Pontes, Česko-saský festival, Concertus Moraviae (MHF), na koncertech Roku České Hudby – České sny, na festivalech ve Francii, Itálií a v Německu, dvakrát na festivalu soudobé hudby v Bostonu, na koncertních turné v Austrálii, Koreji, Japonsku, Francii a na operních festivalech v San Remu, Ravenně ad. Spolupracuje s dirigenty a orchestry, jako jsou C. Richter, J. Fiore, H. Griffiths, J. Latham Koenig, J. Bělohlávek, O. Lenárd, G. Albrecht, FOK, Česká filharmonie, SOČR, PKF, Virtuosi di Praga, Talichův komorní orchestr ad.  Jeho diskografie zahrnuje CD – Operní recitál (SOČR, dir. O. Kukal, Radioservis), Gypsy Melodies (klavír – K. Košárek, Supraphon), opery Bohuslava Martinů Slzy nože a Hlas lesa, Dvořákovy Tvrdé palice (Supraphon)a Vandu (Orfeo), Janáčkovy Výlety páně Broučkovy (Orchestr BBC, J. Bělohlávek, Deutsche Grammophon 2008), Operní gala (spolu s D. Peckovou, Supraphon), Rybovu Českou mši vánoční (Multisonic), Krčkovo Ten, který jest a Vaňhalovy Duchovní árie (ArcoDiva). Od roku 1994 spolupracuje také s Českým rozhlasem, kde natočil své první CD operních árií a řadu písňových cyklů současných českých autorů (J. Teml, J. Krček, O. Kukal, Z. Lukáše, P. Ebena, K. Pexidr, J. Klusák, Z. Šesták, L. Hurník, J. Pavlica, L. Sluka, J. Hanuš, Z. Zahradník, J. Filas ). Z klasických autorů: W. A. Mozart – Highlights from Don Giovanni and Die Zauberflöte, orch. Virtuosi di Praga, agentura Lupulus, A. Dvořák: Te Deum, SOČR, dir. V. Válek, Clarton a A. Dvořák: Cigánské melodie, Clarton aj.). Spolupráce s Českou televizí dala vzniknout filmovým verzím oper Josefa Berga Návrat Odysseův do vlasti a Evropská turistika a Bohuslava Martinů Slzy nože a Hlas lesa. V roce 1995 se stal absolutním vítězem mezinárodní pěvecké soutěže Antonína Dvořáka v Karlových Varech. Je čestným členem Mezinárodního pěveckého centra A. Dvořáka. Jako pěvecký pedagog působil na Pražské konzervatoři, na HAMU v Praze a Mezinárodní konzervatoři v Praze. Za roli Polluxe v inscenaci Rameauvy opery Castor a Pollux v Národním divadle získal Ceny Thálie za rok 1999.

www.romanjanal.com

Vojtěch Šembera – baryton
Foto VS

Barytonista a skladatel Vojtěch Šembera studoval zpěv na Janáčkově akademii múzických umění v Brně u Jaromíra Novotného a Ireny Troupové, kompozici u Ivo Medka a Martina Smolky. Krátce studoval také na Královské konzervatoři v nizozemském Den Haagu, kde navštěvoval hodiny kompozice s Cornelisem de Bondtem, Calliope Tsoupaki a Janem van de Putte a dále se zdokonaloval ve zpěvu pod vedením Noa Frenkel. Zúčastnil se vybraných interpretačních kurzů v zahraničí (např. VENI Academy, vocal masterclass EMA) a pěveckých mistrovských kurzů s Antoniem Carangelem a s Kateřinou Kněžíkovou. Ve své pěvecké praxi se zaměřuje zejména na interpretaci soudobé hudby a na písňový repertoár. Jeho skladatelská činnost pak směřuje převážně k vokální tvorbě a ke grafickým partiturám.

V letech 2013 a 2014 byl oceněn čestným uznáním na mezinárodní skladatelské soutěži GENERACE a v roce 2015 mu bylo uděleno 2. místo na Mezinárodní pěvecké soutěži Antonína Dvořáka v kategorii Operní naděje. V roce 2017 obdržel 2. místo na Duškově pěvecké soutěži, ocenění The President of the EMA prize a 3. místo na Mezinárodní pěvecké soutěži Antonína Dvořáka v kategorii Junior a Píseň.

V průběhu studií na JAMU účinkoval v několika inscenacích Komorní opery JAMU (M. Hába: Malý princ – Král, Had; W. A. Mozart: Kouzelná flétna – Papageno; C. Orff: Chytračka – Muž s mezkem). Na profesionální operní scéně debutoval ve Slezském divadle Opava (A. Dvořák: Rusalka – Lovec) a vystupoval také v Divadle Jana Kajetána Tyla v Plzni (A. Thomas: Hamlet – Horatio). Ve své koncertní činnosti účinkoval např. s Karlovarským symfonickým orchestrem (C. Orff: Carmina Burana – Baryton; J. S. Bach: Janovy pašije – Bass; A. Dvořák: Biblické písně – Baryton), s Orchestrem Národního divadla (D. Matej: KyAriAe – Baryton), Severočeskou filharmonií Teplice (W. A. Mozart: Figarova svatba – Hrabě Almaviva) a dalšími. Ve spolupráci se souborem Ensemble 18+ ztvárnil jednu z hlavních rolí v obnovené premiéře singspielu Josepha Barty Dobrá rada dobrá. S Filharmonií Brno a se Západočeským symfonickým orchestrem Mariánské Lázně uvedl svoji skladbu pro baryton a orchestr Filoktétés. Společně s Leošem Svárovským
a Symfonickým orchestrem českého rozhlasu pořídil nahrávku Biblických písní Antonína Dvořáka. Na poli soudobé hudby vystupoval např. se soubory VENI ensemble, Mirror ensemble, na festivalu Dny nové opery Ostrava (A. Hába: Přijď království Tvé – Kristus, Písmák; D. Lo: A Woman Such as Myself – Muž; J. Cage: Songbooks – Solo Voice), nebo s Orchestrem BERG (L. Lim: Tongue of the Invisible). Během ročního studijního pobytu v Nizozemsku spolupracoval s Orkest de Ereprijs v rámci projektu Young Composers Meeting a vystupoval na festivalu Dag in de Branding (M. Artaç: Zizos). Pravidelně spolupracuje s festivalem Setkávání nové hudby Plus. Svým projektem Hlas utopený v oceánu ticha, kterého se doposud zúčastnili skladatelé z více než 10 zemí světa, přispívá k rozšíření repertoáru pro sólový hlas.

www.vojtechsembera.com

Bohumír Stehlík – klavír
DSC07016

Bohumír Stehlík  je jeden z předních klavíristů mladší generace. Vyniká svou instrumentální zručností a neobvyklou hudební vyjadřovací schopností. Vystupuje sólově i na koncertech komorní hudby u nás i ve světě.

Vystudoval pražské Gymnázium Jana Nerudy s hudebním zaměřením v klavírní třídě profesorky Iriny Kondratěnko. Po roce na Akademii múzických umění v Praze zamířil r. 2011 do Švédska, kde studoval až do roku 2016 na jedné z nejprestižnějších skandinávských hudebních škol – Hudebním institutu Edsberg pod Royal College of Music ve Stockholmu pod vedením profesora Matse Widlunda. Bohumír je laureátem řady klavírních soutěží (např. Ljunggrenska tävlingen – 1. cena, Stockholm International Music Competition – 2. cena, Concertino Praga – 1. cena, Virtuosi per Musica di Pianoforte – 1. cena ad.). Byl oceněn rovněž mnoha stipendii, například stipendiem Yamaha, či každoročně prestižním  stipendiem švédské královské akademie za sólo, komorní hudbu a klavírní doprovod. S komorním souborem Duo du Rêve s flétnistkou Janou Jarkovskou obdržel řadu ocenění v soutěžích komorní hudby (ProMusicis France Award – vítěz, „Salieri-Zinetti“ International Chamber Music Competition – 3. cena, ISA Open Awards – vítěz, Val Tidone International Chamber Music Competition – 1. cena). S Janou Jarkovskou rovněž natočil několik společných CD. Mimo Dua du Rêve pravidelně vystupuje s houslistkou Markétou Janouškovou a je členem mezinárodního souboru Ensemble D’Accord.

Kromě koncertní činnosti spolupracuje s Českým rozhlasem, dále působí v produkcích festivalu Povaleč a festivalu komorní hudby „D’Accord, das Klassikfestival“ v Německu. Působil také jako vyučující na hudební akademii Ingesund při universitě Karlstad ve Švédsku a od října 2016 vyučuje na Janáčkově Akademii múzických umění v Brně. Bohumír je hlavním varhaníkem chrámu Jména Panny Marie ve Křtinách.

www.bohumirstehlik.com

Jan Dušek – klavír
Jan Dusek credit Pavel Kalina

Jan Dušek vystudoval konzervatoř v Teplicích (klavír, skladba). V letech 2004–2009 studoval skladbu na Akademii múzických umění (Hanuš Bartoň), v roce 2012 zde dokončil doktorandské studium téhož oboru. Od roku 2012 působí jako odborný asistent na katedře skladby Hudební fakulty Akademie múzických umění v Praze. Jako klavírista se zúčastnil několika mistrovských kurzů a workshopů (Cyprien Katsaris, Irina Ossipova, Angela Hewitt, Lilit Grygorian, Maria João Pires), své znalosti si rozšířil v letech 2013-14 soukromým studiem hry na klavír ve Vídni u Roberta Lehrbaumera, v roce 2015 v Paříži u Xiao-Mei Zhu a od roku 2016 v Londýně u Gordona Fergus-Thompsona. Získal ceny a čestná uznání v soutěžích (Concertino Praga, Mezinárodní klavírní soutěž B. Smetany, Mezinárodní soutěž Zdeňka Fibicha v interpretaci melodramu). Pravidelně pořizuje nahrávky české hudby pro Český rozhlas, pro který nahrán např. kompletní klavírní dílo Rudolfa Karla. V roce 2015 vydal se sopranistkou Irenou Troupovou CD s kompletní písňovou tvorbou Viktora Ullmanna, v roce 2021 pak společně vydali kompletní písňovou tvorbu Hanse Winterberga. Účinkuje pravidelně na mezinárodních festivalech (Pražské Jaro, Věčná naděje, Junge Kunstler Beyreuth apod.).

V roce 2006 mu byla udělena 1. cena na skladatelské soutěži Generace za skladbu „…již za sedm dnů sešlu na zemi déšť…“ a v roce 2007 na téže soutěži opět 1. cena za skladbu „Gradace pro varhany“. V soutěži NUBERG 2008 získal za skladbu „Chalomot jehudi’im“ Cenu veřejnosti, o rok později obdržel za tutéž skladbu Cenu Gideona Kleina. V roce 2010 byl jeho melodram „Pražský chodec” oceněn 2. cenou v Soutěži pro mladé umělce vyhlašované Městskou částí Praha 1, v téže soutěži pak za klavírní cyklus „Pražské zvony“ získal 3. cenu v roce 2012. Za hudbu k němému filmu „Dítě ghetta“ získal v soutěži NuBERG 2011 Cenu veřejnosti, za hudbu k celovečernímu němému filmu Ost und West pak v následujícím ročníku téže soutěže Cenu mladých. Jeho skladby jsou interpretovány předními sólisty a dirigenty (např. klarinetista Irvin Venyš, flétnistka Monika Štreitová, dirigent Petr Louženský) i komorní soubory a orchestry (např. Nederlands Blazers Ensemble, Holandsko; Epoque kvartet; Orchestr BERG; Pražská komorní filharmonie; Pražský filharmonický sbor ad.).

www.jan-dusek.com

Místo konání:

Salsita Club

Štefánikova 25
Praha 5, 15000 Česká republika
Zobrazit web místa konání